امروز شنبه 8 ارديبهشت 1403 ساعت 18 : 28 دقیقه
10 دلیل اینکه چرا خرید تردمیل برای سلامتی مفید است

تردمیل و دلایل کمک به سلامتی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 5 تير 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

تمایل به ورزش در خانه در سال‌های اخیر، خصوصا پس از همه‌گیری کرونا، به طور فزاینده‌ای محبوب شده است، زیرا اغلب به دنبال استفاده از زمان و پیروی از سبک زندگی سالم هستند. در نتیجه، بسیاری که استطاعتش را دارند، فضاهای موجود در خانه‌هایشان را به سالن‌های ورزشی خانگی کاربردی بدل می‌کنند. علت محبوبیت تردمیل را می‌توان در عملکرد چندمنظوره و کنترل‌های کاربرپسند آن جست‌وجو کرد. اینجا ما ده دلیل را ردیف کرده‌ایم که چرا خرید تردمیل خانگی سرمایه‌گذاری ارزشمندی است:

  1. قلب و عروق سالم‌تر و قوی‌تر

ورزش منظم هوازی مانند دویدن، فواید زیادی برای سلامتِ قلب‌تان دارد. این تمرین‌ها به افزایش قدرت و استقامت قلب کمک می‌کند و باعث گردش خون مفید در سراستر بدن می‌شود. ورزش هوازی با تردمیل برای توزیع اکسیژن در ماهیچه‌ها و سایر ارگان‌های بدن بسیار مهم است.

علاوه بر این، دویدن منظم به کاهش فشار خون به سبب بهبود عملکرد قلب منجر خواهد شد. به ویژه برای کسانی که در خطر حوادث قلبی‌عروقی یا مغزی هستند، اهمیتی مضاعف دارد. دویدن به‌طور چشم‌گیری خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، از جمله حمله قلبی را کاهش خواهد داد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که دویدن مداوم، مقدار کلسترول مضر را کاهش می‌دهد، در حالی که تولید کلسترولِ خوب را افزایش می‌دهد. این فرآیند به محافظت از قلب و عروقِ خونی در برابر تشکیل پلاک کمک می‌کند که ممکن است به انسداد شریانی و حملات قلبی منتهی شود.

  1. نیفتید و آسیب نبینید!

دویدن در فضای باز و آزاد به علت وجود سطوح سختی مانند آسفالت یا بتن که ضربه را به شکلی موثر جذب نمی‌کنند، شاید برای عضلات و مفاصل آسیب‌زا باشد. همیشه اینچنین دویدن استرس شایان‌توجهی بر بدن وارد می‌کند و به‌طور بالقوه منجر به دردها یا آسیب‌هایی ناشی از این تکرار می‌شود. علاوه بر این، دوندگان در فضای باز همیشه باید احتیاط کنند تا از زمین خوردن، نلغزیدن بر سطوح لغزنده یا افتادن در چاله‌چوله‌ها جلوگیری کنند.

تردمیل این مشکلات را با ارائه سطحی نرم و منعطف برای دویدن، و کاهش فشار بر عضلات و تاندون‌ها حل کرده است.

  1. همه‌چیز در مهار شماست

با خرید تردمیل کنترل کامل تمرینات در اختیار شماست. شما به‌راحتی هر جلسه تمرین را متناسب با توان خود تنظیم ‌می‌کنید. چه ورزش سبک را درنظر داشته باشید چه شدید، اختیار با شماست. با تردمیل می‌توانید مدت زمان گرم کردن و سرد کردن، سرعت و شیب را تنظیم کنید و حتی میزان کالری سوزانده شده در یک بازه زمانی خاص را رصد کنید و کنترل کنید. این سفارشی‌سازی انواع تردمیل را برای هر کس با هر تناسب‌اندام و توانی، به دستگاهی عالی بدل می‌کند.

بسیاری از تردمیل‌های موجود در بازار دارای ویژگی‌های برنامه‌ریزی هستند که به شما اجازه می‌دهد شدت تمرینات را به دلخواه تنظیم کنید. به این ترتیب، خواهید دید که سطح تناسب‌اندام‌تان در چه مرحله‌ای قرار دارد و می‌توانید میزان سختی را اندازه‌گیری کنید.

  1. شب و روز ندارد، اگر حال داشتید، ورزش کنید

داشتن تردمیل در خانه مانند برنده شدن در قرعه‌کشی است! می‌توانید هر زمان بخواهید، در باران یا برف، در گرمای سوزان یا سرمای استخوان‌سوز، ورزش کنید. اما مسئله این است که در دنیای پرولولۀ امروزی، جا دادن زمانی برای ورزش کردن در میان ده‌ها برنامه‌ دیگر، کاری است بس دشوار. با این همه، ما به انعطاف‌ بیشتری نیازمندیم تا در زمان درست عرق کنیم. چه برای مدتی کوتاه باشد یا تمرینی طولانی.

اگر در خانه تردمیل داشته باشید، نیازی به دلشوره داشتن برای ساعت‌های پرازدحام باشگاه هم نیست. اگر تردمیل بخرید، خیال‌تان راحت است و دستگاه 24 ساعته با صبر و حوصله منتظر حضور سلطنتی شما خواهد بود.

  1. به ورزش کردن تنوع می‌بخشد

آیا محله‌تان مثل تخته صاف است یا تپه‌هایی دارد که رقیب قله اورست هستند؟ تردمیل می‌تواند نجات‌دهنده شما باشد و مقداری ادویه به برنامه تمرینی‌تان اضافه کند. با تردمیل، می‌توانید بدون دردسر بین پیاده‌روی، دویدن سریع، یا دوی سرعتِ کامل جابه‌جا شوید. به‌علاوه، می‌توانید با شیب‌ بازی کنید تا «زمین» عالی برای تمرین خود ایجاد کنید. اینها مانند داشتن یک زمین بازی تنظیم‌پذیر زیر نوک انگشت است!

  1. صرفه‌جویی

احتمالا سرمایه‌گذاری روی تردمیل خانگی مقرون‌به‌صرفه‌تر از هزینه کردن برای عضویت در باشگاه باشد، آن هم وقتی چند نفر در یک خانه خواهان رفتن به باشگاه باشند. برای برخی، ممکن است عاقلانه‌تر این باشد که این پول را صرف خرید تردمیل باکیفیت کنند تا سال‌ها همراهی وفادار برای تمرین در خانه باشد. اکثر تردمیل‌های مدرن با استحکام ساخته شده‌اند و دارای ضمانت‌نامه‌های معتبر هستند و این اطمینان را به شما می‌دهند تا سال‌ها از ورزش بدون دردسر حظ کنید.

  1. حفظ حریم خصوصی

ورزش کردن در خانه با تردمیل مزیت ورزش در حریم خصوصی و راحت خودتان را دارد. این بدان معناست که می‌توانید بدون حواس‌پرتی یا مزاحمت، بر تمرین خود تمرکز کنید. همچنین می‌توانید هر لباسی بپوشید تا بیشتر احساس راحتی کنید، بدون اینکه نگران قوانین لباس باشگاه یا قضاوت دیگران باشید. قبول کنید که این مزیت بسیار بزرگی است.

همچنین می‌توانید فضای تمرین خود را با چیزهای محبوب خود مانند عطر یا موسیقی دلخواه پر کنید و فضایی را ایجاد کنید که بهترین انگیزه تمرین‌تان باشد. محیط آشنا و امن خانه شما همچنین می‌تواند به کاهش اضطراب یا ارعابی که برخی در مراکز ورزشی عمومی تجربه می‌کنند، بینجامد.

  1. عضله‌سازی

دویدن روی تردمیل، چه باشگاهی چه خانگی، نه‌تنها سلامت و استقامت قلب و عروق شما را تضمین می‌کند، بلکه به حجم، رشد و قدرت عضلات هم کمک می‌کند. همانطور که می‌دوید، عضلات پا درگیر می‌شود و به مرور زمان رشد می‌کنند.

تغییر تنظیمات تردمیل نیز به تقویت عضلات شکم و افزایش قدرت کمک می‌کند. عضلات بالاتنه نیز از تمرینات تردمیل سود می‌برند، زیرا در حین دویدن دست‌های شما تاب می‌خورند. این عوامل باعث افزایش عضله‌سازی می‌شود. همچنین تنظیم شیب و سرعت تردمیل بر رشد ماهیچه‌ها تأثیر می‌گذارد و مزیت‌های چندمنظورگیِ تمرین با تردمیل را برای رشد کلی عضلانی نشان می‌دهد.

  1. تردمیل به شما کمک می‌کند تا سخت تمرین نکنید

اشتباهی که مبتدیان هنگام ورزش مرتکب می‌شوند، پیاده‌روی یا دویدن با سرعتی است که برای آنها خیلی زود است. فشار وارد کردن بیش از حد به خود از همان آغاز، منجر به صدمه دیدن خواهد شد و تلاش‌های بعدی‌تان را از بین خواهد برد. تردمیل‌ها کمک می‌کنند تا از این دام رایج دوری کنید و اجازه می‌دهند سرعت پیاده‌روی یا دویدن را تنظیم کنید. این امر تضمین می‌کند که شما با شدت مناسب سطح خود ورزش می‌کنید.

برخی از تردمیل‌های پیشرفته می‌توانند سرعت تسمه را بر اساس ضربان قلب شما تنظیم کنند و اطمینان حاصل کنند که همیشه در بهینه‌ترین وضعیت تمرین می‌کنید. چنین ویژگی‌هایی ایمنی را افزایش می‌دهد و تمرینات شما را موثرتر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

  1. صدها مدل برای خریدن

قانع‌کننده‌ترین دلیل برای خرید تردمیل، مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. برای خرید تردمیل برای خانه نیازی به شکستن قلک ندارید. با وجود تولیدکنندگان متعدد تردمیل در بازار، مجموعه‌ای از مدل‌ها برای پاسخگویی به نیازهای خاص شما در دسترس هستند که می‌توانید مدلی متناسب با نیاز و بودجه خود پیدا کنید.

نتیجه‌گیری

تردمیل اهداف گوناگونی از تناسب اندام، بهبود سلامت قلبی‌عروقی گرفته تا عضله‌سازی و پیشگیری از آسیب را برآورده می‌کند. این امکان را به شما می‌دهد تا در حریم خصوصی خانۀ خود ورزش کنید، در مقایسه با عضویت در باشگاه باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه را ارائه می‌دهد.

https://teredmilonline.com/

بنر های صفحه اصلیبنر های صفحه اصلی2بنر های صفحه اصلی3بنر های صفحه اصلی4بنر های صفحه اصلی5بنر های صفحه اصلی6123