امروز شنبه 8 ارديبهشت 1403 ساعت 23 : 30 دقیقه
توربو شارژ شاهین چیست

توربو شارژ شاهین چیست

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 4 آذر 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

توربو شارژ شاهین از قطعات مهم در خودرو ها است که بر افزایش میزان قدرت موتور تاثیر می گذارد یا به عبارتی موجب افزایش راندمان موتور می شود. از توربو شارژ شاهین برای انواع وسایل نقلیه استفاده می شود. با استفاده از توربو شارژ شاهین ، موتور در سرعت های بالا کارکرد مطلوبی خواهد داشت. وظیفه ی توربو شارژ رساندن اکسیژن لازم برای سوخت بهتر و با کیفیت تر می باشد. توربو شارژ شاهین در خودروی شاهین برای افزایش شتاب و سرعت در خودرو در نظر گرفته شده است. در سرعت های بالا، سوپاپ هوا به سرعت باز و بسته می شود و امکان ورود هوای کافی را به مخزن سوخت نمی دهد بدین ترتیب خودرو در سرعت ها بالاتر کشش لازم را ندارد. برای رفع چنین مشکلی از توربو شارژ شاهین استفاده شده که با تزریق هوای بیشتر به سیلندر  خودرو، موجب احتراق بهتر و افزایش قدرت موتور می شود. قیمت توربو شارژ شاهین بسیار مناسب است و استفاده از این قطعه کاملا به صرفه می باشد.

مجموعۀ توربو شارژ سنتر یکی از وارد کنندگان توربو شارژ است که توربو شارژ شاهین را در محصولاتش قرار داده است و می توانید با مراجعه به سایت توربو شارژ سنتر ، خرید توربو شارژ شاهین را با مناسب ترین قیمت انجام دهید.

توربو شارژ شاهین

تعریف توربو شارژ شاهین

توربو شارژ شاهین قطعه ی تقویت کننده ی موتور است که به منظور بالا بردن قدرت و راندمان موتور از آن استفاده می شود. توربو شارژ شاهین هوای بیشتری را برای سوخت موتور تامین می کند که در حدود دو برابر موتورفاقد توربو شارژ است. بدین ترتیب با تامین اکسیژن لازم ، قدرت موتور افزایش پیدا کرده و در دور های بالا عملکرد بهتری خواهد داشت. یکی از قطعات اصلی توربو شارژ شاهین ، کمپرسور است که موجب متراکم سازی هوا می شود و با ورود این هوا به سیلندر ، هوای در حجم بیشتری به موتور می رسد. از توربو شارژ ها برای انواع وسایل نقلیه منجمله خودرو ها استفاده می شود و همان طور که مشاهده می کنیم خودرو های جدید دارای سیستم توربو شارژ هستند.

در ابتدا کارخانه ها این تصمیم را گرفتند که حجم موتور را افزایش دهند تا بتوانند عملکرد بهتری را از موتور در سرعت های بالا مشاهده کنند اما از طرفی با افزایش حجم موتور ، مصرف سوخت بالا می رود و از طرفی آلودگی بیشتری خواهد داشت و به همین دلیل این ایده چندان موفقیت آمیز نبود. به همین جهت موتور های توربو شارژ ساخته شدند که این موتور ها توانستند مشکل کمبود هوا را در سیلندر خودرو برطرف نمایند. قیمت توربو شارژ شاهین در مرکز توربو شارژ سنتر بسیار مناسب در نظر گرفته شده است و این مجموعه انواع توربو شارژ ها را در نوع اصلی ارائه می نماید.

عملکرد توربو شارژ

توربو شارژ شاهین ساخته شده از دو پنکه می باشد که این پنکه ها به وسیله ی میله شفت به یکدیگر متصل هستند و در صورتی که یکی از پنکه ها بچرخد ، پنکه ی دیگر نیز به چرخش در می آید. گاز های خروجی اگزوز که حاصل از احتراق موتور هستند ، انرژی مورد نیاز توربو شارژ شاهین را تامین می کنند. پنکه ی اول توربین نام دارد و در مسیر این گاز ها قرار می گیرد و با چرخش آن ، دیگر پره که کمپرسور است به چرخش در می آید  که موجب می شود که کمپرسور فعالیت خود را برای متراکم سازی هوا شروع کند. کمپرسور هوای متراکم شده یا پر حجم را به سیلندر وارد می کند و در نتیجه با احتراق بهتر در موتور، شاهد افزایش قدرت خودرو در سرعت های بالا خواهیم بود. در اینجا باید بدانید که توربو شارژ شاهین تنها در سرعت های بالا کار می کند و به طور کلی نیازی نیست که در سرعت های پایین کار کند. دلیل این امر این است که در سرعت های پایین ، گاز های خروجی اگزوز برای گردش توربین کافی نیستند و در نتیجه توربو شارژ شاهین کارکردی نخواهد داشت و با افزایش سرعت و سوخت بیشتر موتور ، گاز ها افزایش پیدا کرده و توربو شارژ شاهین فعالیت خود را آغاز می کند.

توربو شارژ شاهین

توربو شارژ سنتر مرکز تخصصی و مرجع توربو شارژ در کشورمان است. قیمت توربو شارژ شاهین در مجموعه ی توربو شارژ سنتر بسیار مناسب است بنابراین می توانید خرید توربو شارژ را از این مجموعه انجام دهید.

مزایای توربو شارژ شاهین

همان طورکه می دانیم برای احتراق نیاز به سوخت و هوا به میزان مناسبی داریم. میزان سوخت مناسب در خودرو فراهم می باشد اما برای انتقال هوای مورد نیاز از توربو شارژ استفاده می شود تا کمبود اکسیژن لازم برطرف شود و در نتیجه احتراق توسط موتور به شکل مناسب تری انجام می شود. توربو شارژ دارای مزایای زیادی است که موجب شده از این قطعه در خودرو های جدید استفاده شود و در واقع خودرو هایی که دارای موتور توربو شارژ هستند طرفداران بیشتری دارند. در ادامه می خواهیم به مزایای توربو شارژ شاهین بپردازیم:

  • کاهش گاز های سمی خروجی
  • قدرت بالاتر موتور
  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش راندمان و قدرت موتور بدون افزایش حجم موتور
  • امکان استفاده در انواع خودرو
  • مورد استفاده در موتورهای بنزینی و دیزلی
  • جلوگیری از اتلاف انرژی

قیمت توربو شارژ شاهین

توربو شارژ ها قطعای کاربردی در وسایل نقلیه هستند و دارای تنوع بالایی هستند که هر یک دارای قیمت های مختلف است. مراکزی که عرضه ی مستقیم توربو شارژ شاهین را انجام می دهند، قیمت توربو شارژ شاهین بسیار مناسب است زیرا این فروشندگان بدون واسطه کار می کنند. مرکز توربو شارژ سنتر یکی از وارد کنندگان توربو شارژ شاهین است که توانسته این قطعه را به صورت مستقیم به مصرف کنندگان ارائه دهد. از طریق سایت مرکز توربو شارژ سنتر می توانید سفارش خرید توربو شارژ شاهین را ثبت نمایید.

اجزای تشکیل دهنده توربو شارژ شاهین

سیستم توربو شارژ شامل اجزای مختلف است که هر یک نقش موثری را در این سیستم ایفا می کنند. این سیستم دارای 4 بخش کلی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  • توربین

توربین یکی از اجزای توربو شارژ است که محل قرارگیری آن پس از منیفولد دود می باشد. انرژی گاز یا خروجی اگزوز موجب چرخش توربین می شود. این قطعه به عنوان فعال ساز کمپرسور می باشد.

  • کمپرسور

کمپرسور در مسیر هوای ورودی به موتور قرار دارد و انرژی لازم را از توربین می گیرد. کمپرسور متراکم کننده ی هوا است و هوای متراکم را به سلیندر انتقال می دهد.  

  • شفت میانی

شفت میله ای می باشد که توربین را به کمپرسور متصل می کند. زمانی توربین می چرخد به واسطه ی شفت، کمپرسور می چرخد.

  • وست گیت

توربو شارژ شاهین

وست گیت کنترل بوست تولید شده توسط توربو شارژ را انجام می دهد. این قطعه دارای دو نوع است که مدلی از آن بر روی مجموعه توربین توربو قرار می گیرد که وست گیت اینترنال است و مدلی بر روی اتصالات خروجی موتور می باشد که قبل از توربین توربو شارژ قرار می گیرد که این نوسع اکسترنال می باشد.

مرکز توربو شارژ سنتر مجموعه ای مطمئن و با سابقه است که فروش انواع توربو شارژ را در نمونه های با کیفیت عرضه می کند. قیمت توربو شارژ شاهین  در این مجموعه بسیار مناسب است. فروش توربو شارژ شاهین و سایر محصولات به صورت اینترنتی وب سایت توربو شارژ سنتر انجام می شود.

 https://turbochargecenter.com/

بنر های صفحه اصلیبنر های صفحه اصلی2بنر های صفحه اصلی3بنر های صفحه اصلی4بنر های صفحه اصلی5بنر های صفحه اصلی6123